Follower

Sunday, 22 February 2015

678

21.2.15 hari sabtu aku bosan sangat. Jadi waktu berjalan aku pun mengira langkah Ku.. Kira punya kira dapat la result nya. Sebanyak 678 langkah bermula Dari pintu pagar KTD hingga ke pintu pagar Rumah aku... :-D

Friday, 20 February 2015

Kucing dan Seorang Makcik

Petang tadi sekitar pukol 7p.m aku berjalan pulang Dari kolej teknologi darul naim menuju ke Rumah.. Setibanya aku di kedai Siam, aku terlihat Seorang perempuan berjalan. Dia kelihatan seperti nak rebah. Aku pun mengekorinya dan bertanya, "Assalamualaikum makcik, boleh saya Tolong pegangkan barang?". Tapi sebenarnya makcik tadi adalah seorang OKU. Kesian bila melihat makcik tu. Tapi makcik kata OK dan bertanya, "Adik dari mana?" Aku pun menjawab, "Dari kolej nak balik Rumah". Kami bersembang sehinggalah dia sampai ke destinasinya.
Selepas daripada itu, aku meneruskan perjalanan Ku untuk pulang ke Rumah. Tiba2 aku terlihat seekor kucing yang terbaring di Atas jalan. Tapi ia Bukan tidur Tapi ia telah pun Mati dilanggar kereta. Bila aku hampiri, rupa2nya kucing tu adalah kucing yang Selalu Ku bermain. Sayu hati rasa, Jadi aku pun mengalihkan bangkai kucing tersebut.
Aku x mampu nak menolong lebih dan hanya itu yang aku mampu..

Wednesday, 11 February 2015

Hamtaro

Petang y hening, kawan2 pakat tidoq habih dah.  Tinggal aq ja y masih bercekang mata, punyalah boring aq muka menekan butang kiri tertikus aq dan nenyemak anime y ada dlm laptop. 

Jeng2

Aaaaaa!!!!(jerit aq)
"Ada cerita hamtaro rupanya aq ni...
Nak kena tengok lah.."

Bila dah tengok terasa nostalgia la pulak.. Dulu time kecik2 Abah selalu belikan aq buku warna hamtaroo..
Huhuhu rinduku zaman budak :-)